this is me

Friday 18 March 2011

~sangat suka tengok lelaki balik dari solat Jumaat~

hehehe ;) 
inilah dia statement yang aku keluarkan kat kengkawan baek aku semalam. seriously aku suka sangat. bila tgk muka diorng yang baru keluar dari masjid tu... waah!!! hensemnyer! (walaupun x bape hensem) hehe. 

bukanlah nak kata apa lah kan. sbb aku suka tgk diorng tu bukan sbb diorng hensem or pe. tapi aku rase seronok n bersyukur sangat. sekuruang2 nya diorng tetap patuh ngn perintah Allah. tu wajib bagi seorang lelaki yang kne pergi solat Jumaat ni. pernah satu hari aku terpikir. nape Dia suruh kaum Adam ni pergi sembahyang Jumaat? 

  • sebab kaum Adam inilah yang akan mendidik kaum Hawanya sendiri tentang kehidupan, agama, negara n banyak lagi. dalam solat jumaat jugak ade khutbah. dalam khutbah inilah yang akan memberikan ilmu kepada kaum Adam untuk disampaikan kepada anak-anak dan isteri mereka. itulah tujuan kenapa khutbah tu ada setiap hari jumaat.
sebab aku boleh keluarkan statement tgk lelaki solat jumaat ini sejak aku tgk solat jumaat kat TV1. perghhh! sangat kagum act. yelah an, bile tgk dalam tv n aku nmpk semua golongan Adam ni berkumpul kat dalam satu tempat yang besar n sujud ke arahNya. seriously aku suka sangat. kadang2 aku bangga tgk diorng. dalam hati ak pernah cakap....

"inilah kaum Adam yang akan mendidik aku satu hari nanti. InsyaAllah." 

bila tgk diorng dalam tv an, ak rase macam inilah nanti bila kita semua dihimpunkan di padang Mahsyar. cuma yang berbezanya (dari apa y aku nampk lah) semua org akan dihimpunkan termasuklah kaum Hawa sekali. rasa takot pon ada bila pkirkan semua tu. but! still ade y sama, solat Jumaat yang diadakan sama dengan hari untuk kita semua berhimpun di padang Mahsyar iaitu hari JUMAAT. 

betapa besarnya dan mulianya hari JUMAAT. teringt tsunami kat Jepun. berlaku pon pada hari Jumaat. betapa Allah sedang memberikan iklan2 yang sangat hampir dengan kiamat. 

pape pon, aku update blog hari ni tiada kene mengena dengan sesiapa pon. cuma ingin menyatakan statement ~aku suka tengok lelaki balik dari solat Jumaat~ 
(act suka tgk bile diorng kuar dari masjid) 

p/s : statement hari ni tiada kene 
mengena antara y hidup 
atau mati.;) 





4 comments:

  1. eee.,...same...kite pun suka gak tengok org balik dr solat jumaat..nmpak ensem kan

    ReplyDelete
  2. sama2...(smbil angkt tngan) :P
    sy pon suke tngok jugak...
    singgah jap n follow :)

    ReplyDelete
  3. hehehe. tahu xpe.
    rase bangga pon ade bila lelaki p solat jumaat ni. ;D

    ReplyDelete
  4. huhuhu zaaaz layan.. sabar erk... t arie2 sye balik dri masjid.. bukan hanya solet jumaat je tau..

    ReplyDelete